Jambo Nederland - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Esther - WaarBenJij.nu Jambo Nederland - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Esther - WaarBenJij.nu

Jambo Nederland

Blijf op de hoogte en volg Esther

03 November 2013 | Kenia, Mombassa

Een berichtje vanuit Kenia!
Vrijdagochtend vertrokken. Na een lange dag via Istanbul en de kilimanjaro aangekomen in Kenia! Daar begon ons echte avontuur al direct.. Er was niemand om ons op te halen. Ojee wat nu? Geen telefoonnummer, geen internet en overal afrikanen die je wel willen brengen. Prima, maar waarheen? Dat wisten we zelf niet eens.. De enige optie was iemand in Nederland bellen maar het was pas 5:00 (7:00 in Kenia). Toch maar gedaan en ja hoor Ruud belde terug! Die heeft in Nederland iemand gebeld waarna er weer contact is geweest in Kenia. En toen werd duidelijk dat ze ons pas zaterdag op zondag hadden verwacht, miscommunicatie?! Maar het is goedgekomen!
Melissa en Brian zijn ons op komen halen en toen zijn we naar het huis gegaan waar we de komende 4 weken gaan verblijven. Hier hebben we de andere jongens ontmoet die op dit moment in huis wonen. Er wonen nu 5 jongens, Brian, Ali, Joesoef, Adam en Nicholas. Deze jongens zijn door Melissa en kinderbescherming van de straat ‘gepikt’ en krijgen zo de kans op een betere toekomst!
Gisteren verder weinig gedaan, we waren namelijk gebroken! Even naar het centrum geweest, geslapen, een heerlijke (koude) douche genomen een vroeg ons bed ingedoken! Oja en we moeten ook nog heeeeel erg aan de temperatuur wennen, het is zo’n 33graden.

Vandaag begon onze dag ook rustig. We zijn eerst naar de kerk geweest met de jongens. Dit is iedere zondag. Er zijn verschillende ruimtes waar een kerkdienst word gehouden. De kinderen en volwassenen zitten apart. Leuk om een keer mee te maken maar erg langdradig De dienst begon om 10:30 en was rond 12:15 afgelopen..We zijn daarna met de tuktuk naar het centrum geweest om ervoor te zorgen dat we internet hebben de komende weken. Verder geluncht met Melissa en een beetje besproken wat we de komende weken kunnen verwachten.
Het voornaamste wat we hier kunnen beteken is zorgen dat de jongens zich niet gaan vervelen. De kans op weglopen is namelijk heel groot en de jongens zijn heel snel geneigd om terug te vallen in het verkeerde patroon en komen zo weer op straat terecht.
Met het opgehaalde geld (1100 euro) gaan we nog even kijken wat we daar precies mee kunnen doen. Melissa woont nu samen met de jongens in een huis waar ze hoogstwaarschijnlijk weer uit moeten vanwege een onbetrouwbare verhuurder dus het is zonde om daar nu heel veel geld aan te gaan spanderen. We gaan wel zelf een kippenren maken, dus dat word ons eerste project!

Vanmiddag nog met de jongens naar het strand geweest, leuk om te zien hoe ze zich dan vermaken en het ontzettend naar hun zin hebben!

We zullen proberen zo snel mogelijk wat foto’s te uploaden en jullie horen snel weer van ons!

Groetjes Ria en Esther

• 03 November 2013 - 21:02

Brita:

Hey dames,

Mooi dat jullie veilig aangekomen zijn op de plaats van bestemming.
    Ik wacht met smard op jullie volgende berichtje en wat jullie allemaal beleefd hebben.

Geniet ervan.

Liefs Brita

• 03 November 2013 - 21:53

Michelle:

Ha Zuster & Ria,

Haha weer eens wat anders op zondag ochtend naar de kerk! ;-)
    Veel plezier daar en ook veel succes om een mooie
    bestemming voor dat super bedrag te vinden!!
    Ik ben benieuwd wat jullie er mee gaan doen.

Xxx Michelle

• 03 November 2013 - 23:12

Monique:

Hoi hoi,

Fijn dat jullie goed gearriveerd zijn! Ben benieuwd wat jullie allemaal gaan beleven de komende tijd.

Liefs, Monique.

• 04 November 2013 - 14:38

Anne-Gonde:

Hoi,
    Fijn om te horen dat jullie goed zijn aangekomen .
    Heel veel succes de komende weken.
    groetjes,
    Ad & Anne-Gonde

• 04 November 2013 - 16:17

Dia Slim:

Even voor Esther uitleggen dat Ria mijn moeder verzorgd en dat ik haar daardoor dus ken. (Anders vraag je je af : wie is dit nu weer???? haha)
    Maar fijn dat jullie uiteindelijk goed zijn aangekomen en succes met het maken van de kippenren
    Groetjes vanuit een nat en fris Brabant

• 05 November 2013 - 09:55

Corry Van Delft:

Hoi Ria en Esther
    mooi om jullie bezigheden te kunnen volgen, heel veel succes !
    hartelijke groeten corry en Frans

• 05 November 2013 - 18:53

José Buijs:

Ha wereldreizigers,
    Hier vanuit het natte koude Holland een klein berichtje. Het stulpje waar jullie verblijven is niet verkeerd, het interieur is fris en vrolijk. De zee is prachtig blauw, helemaal niets mis mee. Ik kijk uit naar jullie volgend verslag(je). En uiteraard ook de foto's.
    Wij blijven jullie "stalken" .....:-)
    Veel plezier, hartelijke groetjes van Leo en José

• 07 November 2013 - 13:30

Anneke En Harrie:

Hoi Ria en Esther, heb jullie verslagje gelezen.De reis goed verlopen?maar beter te vroeg aankomen als te laat moet je maar denken. Heel veel succes daar en de temperatuur daar wen je wel aan denk ik.misschien kun je wat warmte opslaan voor als je weer terug komt.Wij wensen jullie een hele mooie tijd daar samen.Groetjes van heel de happy famalie.

• 07 November 2013 - 19:24

Liesbeth:

Hoi Ria,
    Leuk om je zo te kunnen volgen. Heel speciaal om dit samen met je schoondochter mee te kunnen maken.
    Ik hoop dat jullie er een mooie en goed bestede tijd van kunnen maken.
    Groetjes van Leon en Liesbeth