Vlucht en introductie - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Esther - WaarBenJij.nu Vlucht en introductie - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Esther - WaarBenJij.nu

Vlucht en introductie

Door: estherroeters

Blijf op de hoogte en volg Esther

03 Mei 2011 | Zuid-Afrika, Pretoria

Sawbona,

Oftewel Hallo.

Nou hier mijn eerste berichtje vanuit het mooie st.Lucia.
Zondagmiddag was het zover, weggebracht naar schiphol en daar afscheid genomen voor 9 weken (erg lang hoor). Om 19.05 zijn we naar Munchen gevlogen, waar we een klein uurtje hebben gewacht tot we naar Johannesburg gingen. Wat een vliegtuig zeg! Ik heb nog nooit in zo'n groot vliegtuig gezeten dus ik keek wel even mijn ogen uit.. De vluht is prima verlopen, soms wat turbelentie. Toen hebben we 5 uur moeten wachten tot we eindelijk de laatste vlucht hadden richting Richards Bay. Ook deze duurde maar een klein uurtje. Het weer in Johannesburg viel een beetje tegen maar in Richards Bay was het heeeerlijk!
We werden opgewacht op het (kleine) vliegveld in Richards Bay door Nogothemba (als ik het goed schrijf). De rit naar onze bestemming voor 4 weken was erg indrukwekkend, wat is Afrika mooi! Het rijden valt er mee, dus ik heb nu al zin om de laatste 5 weken door Afrika te touren!!

Na 45min rijden kwamen we aan in St.Lucia. De accomodatie lijkt wel een resort, echt heel mooi! Hier komen wij de eerste 4 weken wel door! De kamer ziet er erg leuk uit en we slapen met 3e op de kamer. We hebben een eigen badkamer en een klein keukentje.
We hebben gelijk kennis gemaakt met de andere volunteers, Rebecca (Engeland), Kyla (Canada), Rachel (Canada) en nog 2 andere waar ik de naam van ben vergeten. Het is wel heel fijn om iemand uit Nederland om me heen te hebben, want dat engels gaat nog wel heel erg snel. Had ik maar beter opgelet in de klas.. Haha, nou hopelijk kunnen we ons naar een paar dagen een beetje verstaanbaar maken!

Vanmorgen zijn we door St.Lucia gelopen. Je hebt hier een hele hoop restaurants. In de supermarkt hebben Evelien een andere simkaart gekocht (zo grappig, we werden geholpen door een man en elke keer als er iemand aan de kassa stond hielp hij die eerst voordat hij ons verder hielp. Dus bedenk maar hoelang we hebben moeten wachten) I love the South Africa mentaliteit! haha. Alleen de kaart werkt op een of andere manier nog niet, dus dat nummer komt nog!
Oja, we hebben net een les Zulu gehad, ik ben het allemaal alweer vergeten. Maar gelukkig heb ik het opgeschreven.


Morgen beginnen we met het project, iedere dag doen we iets anders. We gaan les geven op een support group, spelen met kleine afrikaantjes op een creche, meehelpen in een clinic en we gaan mensen thuis bezoeken die niet naar een clinic kunnen door verschillende omstandigheden. Dit doen we iedere ochtend en in de middag gaan we HIV/Aids voorlichting geven en families helpen waar nodig is. Morgen beginnen we met het les geven, de mensen mogen zelf aangeven waar ze graag informatie over willen en in de middag gaan we naar families om ze te helpen. Ik heb er heel veel zin in, alleen ik maak me nog een beetje zorgen om me engels.

Nou alvast een paar foto's en ik zal snel weer iets van me laten horen.

  • 03 Mei 2011 - 15:11

    Papa En Mama:

    Ha Es,
    Fijn om te horen, en te zien, dat het goed met je gaat!!
    De foto's zien er super uit hoor, wij krijgen er ook echt zin in.
    Goed oefenen met je Engels, dan gaat het straks van zelf.
    Sita is wel jaloers op Vlekkie hoor, hij zit nu met z'n rug naar de laptop.
    Groetjes papa en mama
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX-jes

  • 03 Mei 2011 - 15:27

    Michelle:

    Hai Es,

    Leuk om te horen hoe je eerste dag in Afrika is geweest!
    Ziet er goed uit hoor de foto's, lekker een zwembadje bij de
    accomodatie! Dat gaat vast wel goed komen daar! =)
    En heb je al iets van het Afrikaanse eten geproefd? Ben benieuwd
    of je t lekker vind.. (of kom je straks 10kilo lichter thuis =p)

    Veel plezier & succes met je eerste projectdag morgen!
    Liefs, xxx

  • 03 Mei 2011 - 18:25

    Oma:

    Hoi Esther.
    Wat leuk om wat van je te horen.
    En echt spannend allemaal,en zo te horen en te lezen gaat het goed met je.
    Ook leuk dat je er foto s bij gedaan heb.
    Kunnen we met je mee genieten.
    En je werk wat je moet doen is ook niet mis.
    Esther hou je goed,zal wel je heb ook je boekje nog he.
    Groetjes oma xxx

  • 03 Mei 2011 - 19:53

    Ingrid:

    he wat leuk een berichtje van jou telezen,
    fijn dat alles goed is gegaan!
    had dat nou gezegt dat je engels niet zo goed was
    had je les van mij gehad, ha ha..
    nou ziet er goed uit op je foto's,
    je zal je daar wel kunnen vermaken denk ik zo,
    succes voor morgen,
    groetjes van hier, Ingrid

  • 04 Mei 2011 - 10:24

    Arianne Siemons:

    Hallo Esther,
    O, wat ben je nu toch ver weg aan de andere kant van de wereld.
    Ik heb al genoten van een leuk reisverslag.
    Het ziet er mooi uit daar, dat is volgens mij wel vol te houden.
    Maar als eerste even Hartelijk Gefeliciteerd met je moeder, die morgen jarig is.
    Kijk goed uit, en geniet vooral en ik blijf je al die weken volgen, SUCCES!!!!!Doei Ariannexxxxxx

  • 04 Mei 2011 - 11:58

    Karla:

    Hoi Esther,
    Leuk om je verslag te lezen. Fijn, nu maar goed oefenen met je engels, is niet moeilijk heb je zo onder de knie.

    groetjes Karla

  • 04 Mei 2011 - 14:12

    Laura:

    Heey Esther!

    Jeejte, wat word ik hier jaloers van!
    Geniet er lekker van en maak er iets moois van!

    Groetjes,
    Laura

  • 04 Mei 2011 - 14:56

    Ingrid Verschuur:

    Haa Esther!

    Wat goed om te horen dat je goed bent aangekomen in het verre zuiden,
    supermooie omgeving, en wat een accommodatie! Ik ben gewoon jaloers!
    Gisteren hebben we met 3-2 gewonnen van Brakel,
    het was heel mooi om te zien hoe de trainer van GDC (die was komen kijken) afdroop.. haha!

    Nog veel succes daar, en ik blijf je volgen! =D
    Liefs, xxx Ingrid

  • 04 Mei 2011 - 17:21

    Charlotte:

    Hey meis!

    Hoe gaat het met je?
    Wat een prachtige foto's en zo te zien heb je een inderdaad een prachtige accomendatie met zwembad zelfs! Je nieuwe bikini komt dus goed van pas! Dus dat zal helemaal goed komen!

    Met de engelse taal zal het vast en zeker ook wel goed komen hoor! In het begin zal het wel even wennen zijn om engels te spreken maar na een paar dagen zal het wel vanzelf gaan!!

    Hoe was je eerste projectdag bevallen?

    Ik ben erg benieuwd naar je verhalen dus ik hoop dat je snel weer een verslag schrijft!

    PS: Uiteraard zal ik je op de hoogte houden betreft de voetbalwedstrijden etc.

    Groetjes,

    Charlotte

  • 05 Mei 2011 - 19:11

    Sofie:

    Hoi Esther!

    Leuk om te lezen dat de vlucht en de eerste dagen in Afrika goed zijn gegaan!

    Dat Engels komt allemaal wel joh!

    Liefs

    (K)

  • 06 Mei 2011 - 09:13

    Dees:

    Moppiee!!

    hoe gaat het daar?! heb je het nog een beetje naar je zin? aan je verhaaltjes te zien gelukkig wel! wel echt een luxe kamp zeg waar je in terecht bent gekomen!:o:o ik zag je al helemaal hangen in je hangmatje tussen de vliegen haha
    wel echt stoer dat je een gevlekte huishond heb zeg! kun je die teminste een beetje pesten als je je eigen verveeld hahah :p
    nou meid, ik mis je al wel hoor!:( trainingen zijn gelijk n stukkie stiller!

    success!!
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 06 Mei 2011 - 14:15

    Riet En Theo:

    Hoi Esther, leuk om weer eens iets uit het mooie Zuid Afrika te lezen, volgens mij gaat het daar allemaal wel lukken, dat kan in zo'n mooi land bijna niet anders. Geniet er maar lekker van, zou zo wel even willen komen maar helaas iets te ver.

    Groetjes,
    Riet en Theo

  • 08 Mei 2011 - 11:18

    Geert:

    Leuk om te lezen :) hoop dat je nog veel plezier hebt daar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 05 Jan. 2011
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 62514

Voorgaande reizen:

01 November 2013 - 30 November 2013

Mombasa, Kenia

26 Oktober 2012 - 15 Januari 2013

Gambia en Zuidelijk Afrika

01 Mei 2011 - 02 Juli 2011

Vrijwilligerswerk & reizen in Zuid Afrika

Landen bezocht: