Namibië - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Esther - WaarBenJij.nu Namibië - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Esther - WaarBenJij.nu

Namibië

Blijf op de hoogte en volg Esther

21 December 2012 | Namibië, Windhoek

Nog even een update voor de kerstdagen. Al heb ik nog helemaal geen kerstgevoel (vast door de zon...) volgende week is het toch echt al kerst! Dit jaar vier ik het in Botswana en ik moet eerlijk zeggen dat er nog niet echt plannen zijn, we zullen zien.
Maar eerst nog even een paar dagen terug.
Zoals ik de vorige keer had verteld, was het afgelopen zaterdag tijd om te skydiven. Iets wat ik al heel lang een keer wilde doen. En nu heb ik het gedaan! Echt super vet! We waren met een groepje van 7 mensen en ik ging als 6e de lucht in, dus best even moeten wachten. Klein beetje zenuwachtig natuurlijk. We kregen een pak, werden in de teugels gehesen en kregen uitleg over wat we moesten doen. Klaar voor de tandemsprong! Met een klein vliegtuigje de lucht in en op een bepaalde hoogte waren er klaar om uit het vliegtuig te springen/vallen. Die 30 seconden dat je naar beneden valt is echt geweldig en daarna word de parachute geopend en kun je genieten van het uitzicht en de stilte. Je bent ongeveer 4 minuten in de lucht voordat je weer met beide benen op de grond staat. Het was echt geweldig om te doen.

Zondag hebben we lekker uit kunnen slapen! We zouden pas na de lunch weer verder gaan richting Spitzkoppe. Wederom een super mooie omgeving met een aantal bergen. S'avonds een van de bergen opgegaan om naar de zonsondergang te kijken met z'n allen. We hebben al heel wat zonsondergangen gezien vanaf verschillende plekken en ze worden steeds mooier moet ik zeggen!

Maandag zijn we naar de himba's geweest. Een dorp waar deze stam woont en waar ze je laten zien hoe ze leven. Erg apart om te zien. Het is bijvoorbeeld voor de vrouwen niet toegestaan om zichzelf te douchen en ze "wassen" zich door met een vuurtje en kruiden zichzelf te roken met de rook die daarvan af komt. Lijkt me niet echt hygiënisch, ik moet er niet aan denken.

Dinsdag was het tijd om naar het etosha national park te gaan. Hier zijn we ruim 1,5 dag geweest en zijn we opzoek gegaan naar de big4 (de buffalo komt hier namelijk niet voor ). We hebben een hele hoop dieren gezien, olifanten, leeuwen, hyena's, giraffen, neushoorns, kudu's maar helaas geen luipaard. Hopelijk kom ik die deze tour nog tegen want vorig jaar in Zuid-Afrika heb ik hem ook al gemist.

Vandaag hebben we een flink stuk gereden. Vanmorgen al vroeg onze spullen gepakt na een heftige nacht. We zaten midden in een zand/regen/wind storm en er zijn zelfs tenten weggewaaid.. We zaten bij de waterwhole dieren te spotten toen het ineens begon te waaien. Toen zijn we terug gegaan en we waren net op tijd want we moesten onze tenten goed vast houden anders waren ook onze spullen weggewaaid. Maar het is allemaal goed gekomen, hoort bij het Afrika avontuur! Verder een tijd in de truck gezeten richting Windhoek waar we 1 nacht in een hostel slapen! Echt heerlijk na een paar nachten kamperen weer in een schoon bed te liggen zonder zand en rare dingen! Vanavond zijn we met heel de groep uiteten geweest, best lekker gegeten! Ik had een mix van kudu, struisvogel, krokodil, zebra en kip besteld :) wilde ook wel eens dat Afrikaans wild proeven. Verder afscheid genomen van 8 mensen uit de groep, hun tour zit er alweer op. Morgen gaan we dus verder met 14e dat zal erg rustig zijn, maar we hebben wel meer plek in de bus! Haha
Morgen gaan we naar Botswana, een lange reis voor de boeg. Waarschijnlijk na de kerst weer internet dus bij deze: MERRY CHRISTMAS!!!

Liefs van mij

  • 21 December 2012 - 07:42

    Henri:

    hallo Esther,

    Weer erg mooie foto's gezien. Zo te lezen heb je het ontzettend naar je zin dus blijf maar genieten.
    Ik ben wel nieuwsgierig hoe je Botswana vindt en naar je foto's hiervan. Wij zijn ook al weer aan het rondkijken,
    Nog heel veel leuke dagen gewenst, en zorg dat je dat luipaard vindt.

    groetjes.

    xxx papa

  • 21 December 2012 - 09:05

    Oma:

    Hoi Esther
    Nou Esther dat ziet er allemaal geweldig uit.
    En dan die zebra s prachtig.
    Fijn dat je het zo goed naar je zin heb, wil je fijne kerstdagen wensen.
    Maar denk dat je er daar niet veel van merkt?
    Of is het daar ook kerst,hoor het wel van de een of ander.
    Esther geniet er van want het is zo voorbij.
    Groeten Oma xxx

  • 21 December 2012 - 16:47

    Michelle:

    Ha Zus,

    Ziet er goed uit hoor de foto's, erg mooi!! :)
    En wat een verhalen weer, skydiven nou of ik dat ooit zou doen haha stoer hoor!!
    Lijkt me wel super gaaf!! En van die vrouwen die zich nooit wassen...
    Toch gek is dat hoor dat het daar zo anders er aan toe gaat. En dan heb ik het
    nog nooit gezien maar alleen van verhalen!! Nee geef mij ons eigen landje maar,
    Liefst dan wel met de temperatuur van daar! haha ja dat dan weer wel.

    Nou geniet ervan, ik tel de dagen alweer een klein beetje af tot je weer
    terug bent want ik mis je wel hoor!!

    Doeeii xxx Michelle

  • 21 December 2012 - 16:47

    Michelle:

    Ha Zus,

    Ziet er goed uit hoor de foto's, erg mooi!! :)
    En wat een verhalen weer, skydiven nou of ik dat ooit zou doen haha stoer hoor!!
    Lijkt me wel super gaaf!! En van die vrouwen die zich nooit wassen...
    Toch gek is dat hoor dat het daar zo anders er aan toe gaat. En dan heb ik het
    nog nooit gezien maar alleen van verhalen!! Nee geef mij ons eigen landje maar,
    Liefst dan wel met de temperatuur van daar! haha ja dat dan weer wel.

    Nou geniet ervan, ik tel de dagen alweer een klein beetje af tot je weer
    terug bent want ik mis je wel hoor!!

    Doeeii xxx Michelle

  • 21 December 2012 - 19:06

    Erika:

    ha die Es,

    Super leuk al je avonturen, zo maak je nog eens iets mee!!
    Stoer hoor!, vroeger huhum, in mijn jonge jaren maakte ik ook eens zo'n tandem sprong.
    Wel lachen dat jij dat nu ook doet, zal toch in de familie zitten het avontuur!!

    Ik wens je fijne feestdagen toe!, maak er iets moois van! Altijd super om er later op terug te kunnen kijken.
    Heel veel plezier en mooie avonturen nog toegewenst!

    Stan en Max hebben nu ook vakantie! Dus wij komen ook in de vakantiestemming, alleen met mindere temperaturen.

    Geniet ervan, Erika en de mannen
    x

  • 21 December 2012 - 19:06

    Erika:

    ha die Es,

    Super leuk al je avonturen, zo maak je nog eens iets mee!!
    Stoer hoor!, vroeger huhum, in mijn jonge jaren maakte ik ook eens zo'n tandem sprong.
    Wel lachen dat jij dat nu ook doet, zal toch in de familie zitten het avontuur!!

    Ik wens je fijne feestdagen toe!, maak er iets moois van! Altijd super om er later op terug te kunnen kijken.
    Heel veel plezier en mooie avonturen nog toegewenst!

    Stan en Max hebben nu ook vakantie! Dus wij komen ook in de vakantiestemming, alleen met mindere temperaturen.

    Geniet ervan, Erika en de mannen
    x

  • 23 December 2012 - 14:04

    Anja En Jos.:

    Hoi Esther.

    Nou je maakt weer van alles mee zo te lezen en mooie foto's.
    Dit nemen ze je niet meer af en een hele belevenis om dit mee
    te maken (ik krijg er ook zin in) maar wij gaan de kou op zoeken
    weet ik ook niet warmte is altijd lekkerder we zien wel. Hier valt
    op het moment veel regen. De donkere dagen voor kerst.
    Bij de ze wensen wij jou ook fijne dagen zal wel geen kerstgevoel
    zijn maar al wat je ziet is ook mooie. Geniet van de mooie dingen
    om je heen want je vakantie begint te korten. Esther merry christmas
    en nog een mooie avontuur.

    groetjes Jos en Anja xxx

  • 23 December 2012 - 19:28

    Ingrid:

    Hoi esther,

    Wouw wat gaaf skydiven even tussen door,
    Super joh, al geloof ik niet dat ik dat ooit zal doen!
    En dan weer op pad voor de big4 , je houd wel van afwisseling,
    Fijne feestdagen en natuurlijk nog veel plezier!

    Jan , niek en ingrid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Namibië, Windhoek

Esther

Actief sinds 05 Jan. 2011
Verslag gelezen: 492
Totaal aantal bezoekers 62461

Voorgaande reizen:

01 November 2013 - 30 November 2013

Mombasa, Kenia

26 Oktober 2012 - 15 Januari 2013

Gambia en Zuidelijk Afrika

01 Mei 2011 - 02 Juli 2011

Vrijwilligerswerk & reizen in Zuid Afrika

Landen bezocht: