Plannen zijn er om te veranderen! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Esther - WaarBenJij.nu Plannen zijn er om te veranderen! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Esther - WaarBenJij.nu

Plannen zijn er om te veranderen!

Door: estherroeters

Blijf op de hoogte en volg Esther

11 Juni 2011 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Nou de titel zegt al genoeg ;) Afrika is het land om echt dag bij dag te leven, en ik begin er mijn draai wel te vinden! Het liefst zou ik hier blijven maar dan moet ik iedereen en alles thuis nog langer missen, dat wil ik echt niet! Dus ik kom gewoon naar huis 1 juli, wees maar niet bang!

Maar dinsdag dus verder gegaan vanuit Plettenberg. Ik ben direct doorgereden naar Wilderness. Wilderness is een klein plaatsje richting George/Oudtshoorn. Het was hier ontzettend rustig, er waren nog 2 andere meiden uit Denemarken aanwezig. Ik heb geslapen bij Fairy Knowe Backpackers. Vrij weinig gedaan en s'avonds mezelf getrakteerd op een heerlijke pizza! Want die kunnen ze hier in Afrika wel maken, geloof me! Het was heel erg koud deze avond, ze kennen haast nergens centrale verwarming dus ik ben in me slaapzak gekropen (dankje Erika), heb een boek gelezen en ben optijd gaan slapen. Om vervolgens om 04.00 wakker te worden door het weer. Het regende echt enorm, het kwam met bakken uit de hemel. Niet meer geslapen daarna, dus wat was het woensdag voor dag....? Juist een verschrikkelijke k*t dag.

Woensdag. Zoals jullie al hebben gelezen had ik mijn 2e "ik wil naar huis" dag, maar na even met mama te hebben gesproken en wat lieve smsjes van me vriendinnen te hebben gehad, was dit gevoel ook weer weg na een tijdje! Vandaag doorgereden naar Oudtshoorn. De plaats van de struisvogels! Dus zoals jullie kunnen raden ben ik naar een Ostrich farm geweest net buiten Oudtshoorn. Ik heb een prive rondleiding gekregen van een aardige Afrikaan. Een hoop struisvogels gezien. Zelfs 1 met een genetische afwijking haha, de poten van deze struisvogel kwamen tot mijn knieen. Dus een behoorlijke afwijking! Zelfs op struisvogeleieren gestaan, had niet gedacht dat ze mijn gewicht zouden houden.. Maar ze zijn niet gebroken!! "Helaas" kon ik niet op de struisvogels zitten, vanwege de regen. Nou dit vond ik niet heel erg hoor. Op de terugweg bij de KFC gegeten, mmmmmmmh lekker ongezond!

Donderdag. De dag om mijn planningen om te gooien!! Zoals misschien sommige weten, had ik een hele planning van dag tot dag gemaakt. Ik was al lichterlijk gestresst wanneer ik geen slaapplek had voor de volgende dag ;) maar ik zou over de trip van Oudtshoorn naar Kaapstad (550km) ongeveer 6 dagen doen. NIET dus, omdat het zo slecht weer was heb ik besloten die 550km in 1 dag te rijden om zo donderdagavond in Kaapstad te arriveren! Hopen op wat meer leven in de brouwerij :) Nou na geslapen te hebben bij Karoo Soul ben ik 09.00 vertrokken. Vanwege het weer waren er een aantal wegen afgesloten omdat er rotsen naar beneden kwamen. Ik moest met een omweg naar Kaapstad. Deze weg was VERSCHRIKKELIJK en ik heb een paar keer gedacht dat ik het niet zou overleven. Nou zullen jullie denken, doe niet zo dramatisch maar het was echt zo. De weg die ik naar George moest rijden was door een berg. Het regende nog steeds heel hard en het was zo mistig/bewolkt dat je 10meter voor je niks zag. Dus achter je en opzij natuurlijk ook niet ;) nou het was echt niet leuk, de weg slingerd van links naar rechts en van boven naar beneden. Ik was zo blij toen ik weer goed zicht had! Maar om 15.00 reed ik door Kaapstad. Ja en zoals mij wel vaker overkomd, reed ik er voorbij! Ik realiseerde me na 20min dat dit niet goed kon zijn en heb de weg maar gevraagd. Ik was midden in een township beland, maar ze hebben me vriendelijk geholpen! De weg weer teruggereden toen ik in de stad zelfs aankwam. Nou hopelijk hoef ik hier nooit meer te rijden, want ik vind het echt verschrikkelijk om in zo'n drukke stad te rijden. Oh en je moet ook nog eens zoeken waar je heen moet.. Om 16.00, ja een uur later haha kwam ik bij Ashanti backpackers aan.
Deze dag heb ik wat excursies voor vrijdag en zaterdag geboekt en heb ik een heerlijke cheeseburger gegeten hier boven in de bar.

Vrijdag. De dag van de township en Robben Island! Om 8.30 opgepikt. Afgezet op het centraal station van Kaapstad om met de trein naar Langa te gaan. Een Township net buiten Capetown. Erg interessant om dit te doen, vooral omdat dit weer hele andere townships zijn als waar ik vrijwilligerswerk heb gedaan in St.Lucia. We hebben een "gemeente" tuin bezocht waar mensen hun eigen groente kweken en iedere dag word naar gekookt voor 150 mensen uit de buurt. Zelf ook nog even de handen uit de mouwen gestoken door het onkruid weg te halen ;). Daarna zijn we verder gegaan naar flats. Deze huizen zijn gebouwd door de gemeente en hebben ieder een aantal kamers. In 1 zo'n kamer staan 3 bedden, ieder bed is voor 1 familie. Dus 1 familie houdt niet in 1 persoon maar echt 1 familie. Er slapen in 1 kamer soms wel 8 a 10 mensen terwijl de kamer net 4 bij 7m is. Verschrikkelijk om te zien dus, ze betalen hier 20 Rand per maand voor wat neerkomt om 20euro. Verder hebben we nog zelfgemaakt bier geproefd (smerig) en hebben we een locale bbq meegemaakt en echt heerlijk gegeten! De township zat erop en het was tijd om naar Robben Island te gaan. De boot was 1 uur te laat (tja Afrika) dus om 2.00 richting Robben Island gegaan. Robben Island is een eiland/gevangenis waar Nelson Mandela 18 jaar gevangen heeft gezeten. We hebben zijn cel gezien en zijn rongeleidt door een ex-gevangene die na eigen zeggen MAAR 5 jaar heeft gezeten. Brr, ik moet er niet aan denken. Het was een lange dag, om 6uur was ik weer terug. Iets gegeten en me bed in gekropen :)

Want toen was het alweer zaterdag. Om 6.50 ging me wekker. Ik slaap trouwens nog steeds bij Ashanti Backpackers, een erg leuke plek! Na een heerlijk ontbijt kwamen ze me om 8.00 ophalen om vervolgens weer een hele dag zoet te zijn. Het was vandaag echt een super dag. Allereerst andere backpackers opgehaald, nog 7 andere. Daarna zijn we naar een plaatsje gereden om de boot te nemen naar Seal Island te gaan. Nouja eiland, een paar grote rotsen waar wel 200 zeehonden oplagen (zeehonden papa geen walvissen ;) ) Nadat we weer terugwaren zijn we verder gereden naar Cape point reserve. Hier hebben we 7km op de mountainbike gezeten, echt super mooi en leuk om te doen! Wel vermoeiend na 6 weken mijn voetbaltrainingen te hebben gemist maargoed dan doen we ook wat he! Verder nog wat rotsen beklommen. Ja het was een hele sportieve dag vandaag. De andere backpackers waren echt super leuke mensen! Veel gekletst en gelachen, een dag om nooit meer te vergeten!! Veel foto's gemaakt, dus ik zal het zeker nooit vergeten!

Oja, nog een verandering! Ik vlieg niet de 16e naar Johannesburg maar aanstaande maandag! Het is daar ook beter weer, dus daar word ik al vrolijk van! Mijn volgende blog dus vanuit de andere kant van Zuid-Afrika!


Lots of love,

  • 11 Juni 2011 - 17:07

    Sofie:

    Hee Es,

    Ik heb je net gekrabbeld op hyves.. werd gelijk nieuwsgierig of er alweer een nieuwe verhaaltje op stond en jaaaaaaaa! Daar is er weer eentje!

    Begrijp dat woensdag het voor-als-je-ons-mist boekje weer zijn werk heeft gedaan.

    Alvast een fijne vlucht maandag naar Johannesburg!

    xxxxxx

  • 11 Juni 2011 - 17:12

    Papa,:

    Ha die Es.

    Walvissen of zeehonden,wat maakt het uit, het zwemt alletwee. Wel fijn om te horen dat je na een k*t dag vandaag een super leuke dag hebt gehad. Nog één dag kaapstad en dan vliegen, waarnaar je safari avontuur kan beginnen . Ik ben ontzettend nieuwsgierig naar wat ik dan allemaal te horen en te lezen krijg en natuurlijk ook naar je foto's. Ik hoop dat de laatste drie weken ook onvergetelijk voor je worden. ( in positieve zin natuurlijk )
    Nog veel plezier en tot snel.

    groetjes en dikke X papa

  • 11 Juni 2011 - 20:02

    Brita:

    Heey Meid..!!

    Echt geweldig om dit allemaal te lezen..!! Ben echt super trots op je dat je dit alleen aandurft. Ben je wel een beetje voorzichtig op jezelf..:$

    Een hele goede vlucht maandag..!!

    Als je terug bent gaan we snel wat leuks doen..!

    Dikke kus!!

  • 12 Juni 2011 - 09:22

    Jan En Ria:

    Hoi Esther,

    Wat heb je weer veel meegemaakt, het is zo leuk om te lezen wat je allemaal doet. We hebben veel respect voor jou om in de eentje in zo'n ver land alleen rond te reizen.
    Jammer dat je niet op 'n struisvogel hebt kunnen rijden. Je bent ook op Robben Island geweest, het is heel indrukwekkend om te zien waar Nelson Mandela 18 jaar heeft vastgezeten. Esther, we wensen jou nog heel veel succes met alles wat komen gaat en ga zo door en blijf genieten.

    Groetjes en liefs
    Jan en Ria Xxx

  • 14 Juni 2011 - 10:42

    Ingrid:

    Hoi Es,

    ik geloof best dat je ons mist maar als ik lees wat je allemaal mee maakt waar haal je die mis tijd vandaan....?
    jee wat gebeurt er veel in jou week,
    klinkt allemaal erg leuk,
    ben benieuwd wat je van Johannesburg vind!
    een fijne en leuke week weer verder,

    groetjes Ingrid

  • 14 Juni 2011 - 12:26

    Theo:

    Hoi Esther, de meeste airco's kun je ook gebruiken als verwarming.
    Misschien een tip.

    Succes verder Theo

  • 14 Juni 2011 - 16:08

    Ramona Sanders:

    Hey Esther super zeg je verhalen.... Ik vind het ook super knap dat je alleen verder bent gegaan.... en bungee jumpen.... Zou t nooit durven.
    Je hebt ook mooi werk verricht joh! de kinderen zullen wel heel blij geweest zijn.
    Ik heb al een paar keer geprobeert een reactie te plaaten, helaas zonder resultaat. Hoop dat het nu lukt. Geniet nog van de tijd daar en ik blijf je volgen!
    gr Ramona xx

  • 15 Juni 2011 - 06:38

    Henny:

    Hoi Esther,

    Ik vind het knap en geweldig dat je verder bent gegaan , echt de moeite waard!!!
    Nog ruim 2 weken, nou geniet er nog van.

    Groetjes Henny

  • 15 Juni 2011 - 14:58

    Anja En Jos.:

    Hoi Esther.

    Zo te lezen ben je echt aan het genieten maar dat moet ook nog even
    en dan moet je weer thuis aan de slag. Of heb je toch plannen om
    daar te blijven. Heb je nog andere mensen onmoet waar je iets mee
    kunt ondernemen. Nou er zijn altijd wel mensen die iets ondernemen.
    Knap dat je van de brug bent afgesprongen ik doe je het niet na.
    Het is een mooie land zo te zien aan je foto's. Geniet er nog even van
    en nog veel plezier daar.

    Groetjes Jos en Anja.

  • 15 Juni 2011 - 17:14

    Charlotte:

    Hai Es,

    Zo te lezen heb je weer een drukke week achter de boeg met spannende en leuke dingen...Ik ben echt jaloers op je, al die mooie verhalen en foto's. Ik heb echt super veel respect voor je! je hebt pas 2 "Ik wil naar huis" dagen gehad, ik had het al na een paar dagen niet gered haha maar gelukkig heb je je voor als je ons mist boekje altijd nog en je telefoon. Dat scheelt weer een beetje...

    Nog ruim 2 weekjes en dan zit je grote avontuur er weer op! Gelukkig heb je weer veel foto's gemaakt zodat je ook weer in Nederland kan nagenieten van dit mooie en spannende avontuur!

    Wat fijn voor je dat je nog andere gezellige backpackers hebt ontmoet.

    Hoe was je vlucht naar Johannesburg gegaan?

    Ik ben weer erg benieuwd naar je volgende reisverslag!

    Veel plezier en tot snel!

    Groetjes,

    Charlotte

  • 15 Juni 2011 - 18:12

    YF:

    Hey chick,

    Wat een prachtverhaal weer:P en die foto's adembenemend:P Leuk dat je je blog bijhoudt, zo blijven wij ook op de hoogte en kunnen wij ook mooi meegenieten van alle avonturen en uitzichten/foto's:P Fijn dat je wat leuke andere backpaggers hebt ontmoet:)

    Btw, die mountainbike outfit staat je goed:p misschien een tip om hier ook een keer te gaan mountainbike, en hoe zijn de mannen daar eigenlijk:P al leuke tegegekomen:p pas maar op daaro:p dadelijk moeten we je echt gaan opgeven voor vakantieliefdes:P hihi

    Ik hoop dat je een goede vlucht hebt gehad afgelopen maandag en dat het beter weer is en dat je nog meer leuke mensen ontmoet! En ess ben trots op je want je hebt nog maar 2 baaldagen gehad en ik weet zeker dat ik er veel meer had gehad hoor:p you go girl! hahah nou chick, als goes is heb je me mailtje van gisteren ook gehad en we keep in contact!

    Enjoy enjoy now het is zo voorbij die 3 weken (voor ons gelukkig) want ik heb je gemist! En hopelijk zien we snel weer een kei leuk reisverslag net zoals alle vorige

    Dikke kus
    Yf

  • 16 Juni 2011 - 09:43

    Erika:

    Ha die Es,
    Iedereen heeft het over het "misboekje".
    Ik heb hier thuis ook een boekje dat heet, ik wil naar je toe!!, volgens mij moet ik die elke dag gebruiken! hahahaha
    Geweldig al die verhalen, en sommige zijn ook wel eng hoor, als rijden zonder zicht!
    We zijn benieuwd naar de komende game drive!
    heel veel genieten!!
    Groetjes FESM

  • 16 Juni 2011 - 13:04

    Stichting Muses:

    Hoi Esther,

    Wat heb je veel meegemaakt zeg! Interessant dat je naar de Townships bent geweest, moet vast erg indrukwekkend zijn geweest..
    Geniet van je reis verder!

    Groetjes, Romy
    www.muses.nl

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 05 Jan. 2011
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 62460

Voorgaande reizen:

01 November 2013 - 30 November 2013

Mombasa, Kenia

26 Oktober 2012 - 15 Januari 2013

Gambia en Zuidelijk Afrika

01 Mei 2011 - 02 Juli 2011

Vrijwilligerswerk & reizen in Zuid Afrika

Landen bezocht: