Nu is het pas echt begonnen! - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Esther - WaarBenJij.nu Nu is het pas echt begonnen! - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Esther - WaarBenJij.nu

Nu is het pas echt begonnen!

Door: estherroeters

Blijf op de hoogte en volg Esther

30 Mei 2011 | Zuid-Afrika, Durban

Sawabonaaaa,

Nou hier ben ik weer, maar vanaf een andere plek in Zuid-Afrika. Ik ben namelijk gisteren vertrokken uit St. Lucia, dit met pijn in mijn hart want ik heb het daar super naar mijn zin gehad en ik ga sommige mensen ook echt missen. Zal deze ervaring nooit van mijn leven vergeten!!

Gisteren is dus mijn avontuur begonnen. De meeste van jullie weten het al, maar ik ben alleen verder. Ik zal er niet veel over zeggen, maar mensen die hun plannen laten verpesten door iemand waar ze "verliefd" op zijn kunnen beter achter de geraniums gaan zitten!
Maar ik ben nu in Durban. Een grote stad zo'n 250km van St. Lucia vandaan. Maar hoe ben ik hier gekomen? Haha een super leuke ervaring. Je kent die busjes wel waar ongeveer 12pers in kunnen, maar waar ze het liefst nog 5pers extra in willen hebben. Nou met die busjes ben ik hier terrecht gekomen! Om 11.00 heb ik in St.Lucia de bus genomen richting Matuba. Iedereen zat me aan te kijken of ik gek was want ten eerste zie je haast nooit een blanke in zo'n busje en ten 2e had ik 2 tassen bij waar deze mensen hun hele leven in kunnen stoppen en ik me spullen voor 9 weken in heb zitten. De eerste rit was wel oke, deze duurde maar 30min en de chauffeur stonk niet zo ;) De 2e rit was dus erger, ik werd voorin gezet met al mijn spullen met een jonge kerel naast mij. Deze jonge kreeg van de chauffeur mijn spullen op zijn schoot en tussen zijn benen en ik zat eigenlijk best wel relaxed! Natuurlijk gevraagd of die jongen het niet erg vond, maar hij zei van niet. Gezellig gekletst en voor je het wist was ik om 14.30 in Durban. Toen stond ik daar.. Het leek een beetje op een achterbuurt en ik vroeg dus aan diezelfde jongen waar ik een taxi kon krijgen. Nou hij wilde me wel naar mijn slaapplek brengen. Hup mijn tas hing om z'n schouder en daar gingen we door de Durban op zoek naar Banana Backpackers! Na een half uur slenteren (17kilo op mijn rug, gelukkig de andere 7kilo had die jongen) hadden we het gevonden. Deze jongen bedankt (hij vroeg wel of ik tegen mijn familie en vrienden over hem wilde vertellen dat hij zo vriendelijk was geweest, dus bij deze :D) en naar binnen. Ik slaap op een gedeelde kamer waar gisteren nog 3 andere waren (2 duitsers en 1 belg) en vandaag is alleen die belg er nog. Om 20.00 ben ik gaan slapen, ik was kapot. De afgelopen dagen wegens omstandigheden echt slecht geslapen. Ik wilde weg uit St.Lucia en ik heb vannacht gewoon bijna de klok rondgeslapen. HEEEEERLIJK, en het bed lag niet eens lekker.

Vandaag ben ik om 7.30 opgestaan en ik voelde me goed, ik kan er de laatste weken helemaal tegenaan! Omdat ik van verschillende mensen had gehoord over een aqarium hier in Durban ben ik daar naartoe geweest. Het was een half uurtje lopen, maar het is heerlijk weer en heb langs de zee gelopen. Het heet Le Shaka Marina World, je hebt er van alles zoals zwembaden, shows met dolfijnen, je kunt er snorkelen en er is dus een aquarium. Veel mooie vissen gezien! Ook haaien en van die grote platte vissen. Trouwens ook nemo gezien :) Stan & Max, schrijf dit maar op jullie lijstje voor als jullie naar Zuid-Afrika gaan!!
Toen heb ik maar besloten om verder niks meer te doen, dus ik heb me boek gepakt en heb heerlijk op het strand gelegen! Hardstikke rustig want alle afrikanen lopen met lange broeken en shirtjes aan, die vinden het blijkbaar te koud.. Maar het is denk wel 28graden, dus heerlijk weer om op het strand te liggen. Ik verblijf hier nog 1 nachtje en dan gaan we weer verder.

Nou morgen vertrek ik naar Port Elizabeth, ik word hier rond 6.30 opgehaald en doe hier een hele dag over. Dit omdat we veel stoppen om andere backpackers op te halen. Ik ga namelijk met de Bazbus, een bus voor backpackers die langs de kust hier rijdt! Ben benieuwd, hopelijk zit die helemaal vol, altijd gezellig! Daar verblijf ik maar 1 nachtje want de volgende dag mag ik mijn auto ophalen (eindelijk!!!). Dan rij ik naar Addo, een klein plaatsje in de buurt van het Addo Elephant park en hier ga ik 2 juni doorheen rijden. Ik wilde eigenlijk een excursie boeken met meerdere mensen, maar ik had vanmorgen gebeld en er waren nog geen andere mensen die hadden geboekt, dus dan in me eigen autootje rijden. Ik zal uitkijken voor de olifanten, leeuwen, tijgers, luipaarden en giraffen ;)
Dan heb ik 3 juni een tocht van ongeveer 300km voor de boeg richting Plettenberg bay, ik verblijf hier 4 dagen en wil een van deze dagen gaan Bungee Jumpen!! aaaaaaah spannend! Ik zorg dat ik een van deze dagen weer iets van me laat horen, maar of het is voordat ik de sprong maak of daarna weet ik niet! Dus WISH ME LUCK haha.

De groetjes uit Durban



  • 30 Mei 2011 - 17:13

    Joannet:

    Good Luck ;)

  • 30 Mei 2011 - 17:14

    Michelle:

    Ha Zus,

    Nou wat een verhaal weer zeg, wat fijn dat de afrikanen daar
    zo vriendelijk zijn en ze je gelijk willen helpen! (scheelt ook weer een hoop gesjouw:P) En ook al heb ik je vanmiddag nog wel heel eventjes gesproken, toch fijn om te horen dat je eerste dagje
    zo alleen wel is mee gevallen! :D Hopelijk gaat de rest van je avontuur ook super worden! Maar ik geloof wel dat dat goed gaat komen.

    Papa heeft gisteren bij Oma even een foto laten zien van de brug waar je vanaf gaat springen..
    Nou zus, respect!! :P Godsamme wat is dat ding hoog zeg niet normaal, maar wel hartstikke gaaf om een keer te doen natuurlijk!

    Nou ik wil nog even zeggen dat ik het echt hartstikke stoer van je vind dat je dit gewoon alleen gaat doen nu!!

    Tot snel weer,
    Dikke kus xxxx

  • 30 Mei 2011 - 18:53

    Erika:

    Hey Es,
    Tja zo word je wel zelfstandig als je voor de keuze staat,jammer want alleen is ook maar alleen maar je vindt vast wel weer nieuwe mensen om ervaringen mee te delen!
    Het grote avontuur kan beginnen! Vooral veel foto's maken!!
    Voor de tijgers hoef je niet op te passen want die leven in Azië!!! Maar natuurlijk voor de rest wel want er is niemand die je zo snel helpt, als je alleen in de auto zit!
    Als je op zoek gaat voor een t shirt voor Stan en max kijk dan maar voor de maat xs en 's, beter te groot als te klein!
    Uitkijken en vooral genieten!!
    XfesmX

  • 01 Juni 2011 - 18:19

    Charlotte:

    Haii Avonturier,

    Alles goed?
    Eerst wil ik ff kwijt dat ik veel respect voor je heb dat je toch alleen verder gaat! Ik vind het erg knap en moedig van je om zo'n spannend en groot avontuur in je eentje mee te maken! Ik weet zeker dat het goed komt!

    In de auto zal het soms wel stil zijn maar dan zet je toch gewoon een leuk liedje lekker hard op die je lekker hard mee kan zingen! haha.... Onderweg zal je ook vast en zeker nog wel wat aanspraak krijgen! Op je eerste dag zelfs al had je al mensen die erg behulpzaam waren! Wat een aardige jongen zeg! Hij moet je zeker wel heel speciaal hebben gevonden om je zo goed op weg te helpen!haha

    Alvast veel succes en veel plezier met het bungee jumpen! Ikzelf zou het niet durven om van zo hoge brug eraf te springen maar jij durft ook dit avontuur weer aan! (ik had ook niet anders verwacht van je haha)

    Groetjes,

    Charlotte


  • 01 Juni 2011 - 19:37

    Ingrid:

    wouw wat een verhaal weer,
    het houd niet op,
    hopelijk gaat het je verder lukken,
    heb je inmiddels al van die brug gesprongen?
    nou jij liever dan ik hoor,
    ben benieuwd wat je ervan vind,
    eens maar nooit meer of weer op zoek naar een nieuwe uitdaging,
    succes met alles,

    groetjes van hier, Ingrid

  • 01 Juni 2011 - 19:53

    Marina:

    heey..

    Super leuk joh om te horen dat je zo avontuurlijk bezig bent en nog alleen ook.. vind je het niet eng?? en wordt je niet lastig gevallen door die mannen daar?

    Echt knap hoor.. is het duur daar?? omdat je al zoveel moet reizen..
    Tijd gaat echt snel joh.. dat je er nu alweer een maand op hebt zitten zeg.. woow..

    Wanneer kom je terug?? of ga je emigreren??

    Geniet er nog maar van, voor je het weet loop je hier weer in je winterjas:).

    xx marina

  • 02 Juni 2011 - 09:23

    Riet En Theo:

    Hoi Esther, nou dat is even wennen in je uppie maar gelukkig ben je toch rond gaan trekken en wij denken dat je er zeker geen spijt van zult krijgen, je hebt nu de kans om dit mooie land te bezichtigen, en overal waar je komt zal je zien dat de mensen zeer behulpzaam en vriendelijk zijn. je hebt in ieder geval al een auto gehuurd dus je hoeft de bagage maar op de achterbank te gooien, ben wel benieuwd wat je de komende weken nog allemaal gaat bekijken.
    Groetjes Theo en Riet xx

  • 02 Juni 2011 - 17:15

    Jacqueline:

    Hey, die Esther.
    pfoe, dat is heftig zeg. Je zou denken dat dit soort dingen in het echt je niet zouden kunnen gebeuren!? Maar wat dapper en moedig van je dat je toch doorzet en je reis in je eentje verder gaat. Ik heb ondanks het feit dan dat je alleen verder gaat, toch weer enorm genoten van je avonturen in het verre Afrika. Ook in ben benieuwd of je de sprong van de brug in het diepe al genomen hebt. Maar daar lezen we vast in een volgend reisverslag weer over. Vind je het nog wel leuk om in een auto te moeten zitten onder die barre omstandigheden daar. Ik wens je veel plezier en geluk en succes met je sprong, mocht je die nog moeten maken. Ik kan haast niet wachten op je volgende reisverslag. Blijf genieten met volle teugen en pas goed op jezelf!! Liefs Jacqueline

  • 05 Juni 2011 - 14:52

    Monique V Zonsbeek:

    Hoi Esther, eindelijk tijd om te reageren op je grote avontuur!! Wat een belevenis, erg leuk de uitgebeiden verslagen en de foto's, zo ben je echt op de hoogte van wat jij allemaal doet en meemaakt. Jammer zeg maar super dapper dat je alleen verder gaat en je avontuur niet in duigen laat vallen!! Nou geniet maar lekker want je ziet het de tijd vliegt en voor je het weet ben je weer hard aan het werk bij ons. Veel succes met je sprong, ik durf het niet al kreeg ik er 1000 euro bij kado!! Liefs je collega Monique.

  • 06 Juni 2011 - 08:45

    Arianne Siemons:

    Hallo Esther, wat een belevingen, EN ALLEEN!!!!! verder o, wat goed van je zelf, ik zou het niet aan durven, geweldig wat je mee maakt, mooie belevingen en dingen die je nooit zal vergeten.
    Ik wens je heel veel mooie ervaringen toe, en hoop dat je het de gehele reis goed mag maken, Wij hier in Nederland zitten te wachten tot dat we weer voor de 5 de keer oma en opa mogen worden dus voor ons nu ook een spannende tijd, groetjes Arianne xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 05 Jan. 2011
Verslag gelezen: 569
Totaal aantal bezoekers 62452

Voorgaande reizen:

01 November 2013 - 30 November 2013

Mombasa, Kenia

26 Oktober 2012 - 15 Januari 2013

Gambia en Zuidelijk Afrika

01 Mei 2011 - 02 Juli 2011

Vrijwilligerswerk & reizen in Zuid Afrika

Landen bezocht: