Nomad Adventure Tour - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Esther - WaarBenJij.nu Nomad Adventure Tour - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Esther - WaarBenJij.nu

Nomad Adventure Tour

Blijf op de hoogte en volg Esther

15 December 2012 | Namibië, Swakopmund

Hoi mensen,

Ben ik weer. Vanuit Swakopmund, Namibië!
Zondag 9-12 vertrokken vanuit Kaapstad met een erg leuke, jonge groep van 22 mensen. Mensen uit Duitsland, Scandinavië, Zweden, Zwitserland, Nieuw Zeeland en Nederland. Ik vond het wel erg spannend hoor. De komende weken gaan we veel kilometers afleggen met de truck, slapen in tentjes en heel veel moois zien! Er is 3 man begeleiding. Mama Sole, zei kookt voor ons en is onze gids. Adele, zei loopt "stage" en de chauffeur.
Zondagochtend zijn we direct vertrokken richting de Cederberg Mountain. Onderweg gestopt bij de Table view, waar we uitzicht hadden op de Table Mountain en nog een museum bezocht om wat uitleg te krijgen over de lokale bevolking. Daarna naar de camping gereden waar we tent op hebben gezet en uitleg hebben gekregen over de komende 3 weken. Ik slaap met Aukje in de tent, iemand uit Nederland!
De meeste mensen gaan tot de Victoria falls met deze tour mee en ik ben de enige die dan nog verder gaat richting Mozambique.
Na een redelijke eerste nacht in de tent ging de wekker al om 5:30. Spullen pakken, tent afbreken en aan het ontbijt met z'n alle! Om 7uur vertrokken richting de Orange river, naast de boarder van Zuid Afrika naar Namibië. Een lange rit van ongeveer 9uur. Onderweg is er echt heel veel te zien en word er regelmatig gestopt om even de benen te strekken, foto's te maken of te lunchen. De wegen zijn wel heel erg slecht dus we worden flink door elkaar geschud. We zate direct aan de rivier, echt super mooie omgeving. Tent opgezet en lekker een Afrikaanse braai gehad!
Dinsdag. Je kon kiezen om te gaan kanoën op de orange river of om het rustig aan te doen op de camping. We zijn met z'n 10e gaan kanoën! Een erg leuke ochtend gehad en het was heel er mooi om te doen! Na de tocht met z'n alle gebruncht en toen zijn we richting de boarder gegaan. Een stempel gehaald zodat we uit Zuid-Afrika waren, langs de politie om te kijken of je niet toevallig gezocht werd en daarna een stempel gehaald om Namibië in te mogen. Na ongeveer 1,5uur waren we allemaal in Namibië! Verder gereden richting Hobes, waar we de tent weer hebben opgezet. Met de truck richting de Fish River Canyon gereden waar we wat hebben gewandeld en de zonsondergang hebben gezien, echt super mooi! De Fish River Canyon is de een na grootste Canyon van de wereld en de oudste van Afrika! Na het avondeten weer richting de camping.
Woensdag en lange dag gehad in de truck. We moesten zo'n 560km afleggen. Richting Sesriem gegaan waar we s'avonds gewandeld hebben bij de Sesriem Canyon.
Donderdag. We moesten al om 4:15 uit ons bed. Ja heeeeel erg vroeg. We zouden de zonsopgang gaan bekijken vanaf Dune 45. Deze beklommen en genoten van het prachtige uitzicht. Daarna zijn we naar de Sossusvlei en Deadvlei geweest, ook echt heel mooi om te zien! De Namib desert is echt zo onwijs mooi! S'avonds hebben we nog een rit gemaakt door de desert bij Solitaire en interessante uitleg gehad over de woestijn!
Gisteren zijn we richting Swakupmond gereden waar we nu 2 nachten in een bed slapen! Echt heerlijk, haha! We konden wat activiteiten boeken voor de komende 1,5 dag en s'avonds zijn we met heel de groep uiteten geweest en zijn we daarna nog op stap geweest! We hebben echt een super leuke avond/nacht gehad en hebben echt een hele leuke groep.
Vanmorgen hebben we wat tijd gehad om te relaxen en om 14:00 ga ik skydiven vanmiddag!! Samen met Aukje, Rogier, Thomas, Adele, Esther en Fabianne. Gisteren is er al een groep geweest en die waren super enthousiast! Ik ben wel een klein beetje nerveus hoor, haha. Maar jullie horen/zien de volgende keer hoe het is geweest!

Ik weet niet wanneer ik weer internet heb, maar ik probeer jullie zo snel mogelijk weer een beetje op de hoogte te brengen!!

Xxx esther

• 15 December 2012 - 17:27

Buuf:

hey dat is echt genieten, beter dan hier in ons kikkerlandje
    Somber donker en regen, maar goed zijn de donkere dagen voor kerst.
    Die kennen ze daar vast niet, geniet ze nog Gr Lia

• 15 December 2012 - 17:40

Mama:

Ha Es,
    'T was weer mooi om je belevenissen te lezen hoor!!
    En ooh zo herkenbaar, wel heel bijzonder dat jij op die plaatsen komt waar wij van de zomer ook zo hebben genoten!!
    Vandaag een behangetje gekocht voor je slaapkamer zodat je het Afrika-gevoel straks nog even vast kan houden!! Als jij nou voor mooie accessoires zorgt, doen wij het grote werk!!
    Nou lekker genieten maar weer, en mooie foto's maken hoor!!
    Dikke kus!! Mama

• 16 December 2012 - 12:29

Max:

hallo

fijn dat je een leuke groep hebt
    leuk dat je bent wezen kanoën
    en dat je gaat sky diven
    heel veel plezier nog in Afrika

groetjes max

• 19 December 2012 - 08:22

Michelle:

Ha zus,

Wat fijn dat je zo'n leuke groep hebt waar je mee rond reist! :)
    Wel jammer dat ze dan niet meer gaan met je tweede reis maar hopelijk
    is die net zo leuk!! Klinkt goed wat je allemaal al gedaan en gezien hebt..

Veel plezier nog & geniet er van!
    Dikke kus xxx

• 19 December 2012 - 20:19

Charlotte:

Hallo,

Daar ben ik weer! Ik ben weer helemaal op de hoogte wat je hebt meegemaakt! Zo te lezen was het voor jou een drukke week maar zeker ook een leuke!

Gelukkig bestaat de groep uit leuke mensen, dat was vast een hele gerust stelling! Het lijkt me ook fijn dat er ook mensen uit je eigen land erbij hebt zitten!

Ik ben echt jaloers op je, wat een leuke reis en prachtige foto's! Ik ben blij dat je de verhalen en fotos maakt zodat wij ook kunnen meegenieten haha!

Hoe was het skydieven gegaan? Hopelijk ging het goed en vond je het super vet! Ben benieuwd hoe het gegaan is.

Hopelijk hoor ik snel weer iets van je!

PS: Ik heb vorige week en deze week nog een paar smsjes gestuurd naar je maar die heb je denk ik niet ontvangen.

pps: alvast fijne kerstdagen!

Dikke knuffel,

Char